Κινητήρας Βενζίνης Robin EX17 DP (Σπείρωμα)
Κωδικός: 02EX170DF2054 – Barcode: 5210158003036 – Κατάσταση: Άμεσα διαθέσιμο
1. Επαγγελματική Περιγραφή Προϊόντος
Ο Robin EX17 DP είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος βενζινοκινητήρας γενικής χρήσης, κυβισμού 169 cc, με οριζόντιο άξονα σπειρώματος 19 mm. Ανήκει στη σειρά EX της Robin–Subaru, με επικεφαλής εκκεντροφόρο (OHC) για χαμηλούς κραδασμούς, μειωμένο θόρυβο και υψηλή απόδοση.
Χάρη στον στιβαρό σχεδιασμό, το διπλό φίλτρο αέρα και την ποιοτική κατασκευή, ο EX17 DP έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο αξιόπιστες επιλογές για αντλίες νερού, φρέζες, γεωργικά μηχανήματα, οικοδομικά εργαλεία και γενικές βιομηχανικές εφαρμογές.
2. Τεχνικά Χαρακτηριστικά
-
Τύπος κινητήρα: Βενζινοκινητήρας, 4-χρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, OHC
-
Κυβισμός: 169 cc
-
Μέγιστη ισχύς: 5,7 hp (≈4,2 kW) στις 4.000 rpm
-
Μέγιστες στροφές: 4.000 rpm
-
Τύπος άξονα: Οριζόντιος άξονας με σπείρωμα / 19 mm (threaded shaft)
-
Καύσιμο: Αμόλυβδη βενζίνη
-
Σύστημα εκκίνησης: Χειρόμιζα με σχοινί αυτόματης επαναφοράς
-
Φίλτρο αέρα: Διπλού στοιχείου (αυξημένη προστασία σε σκόνη)
-
Χωρητικότητα δοχείου καυσίμου: 3,2–3,6 λίτρα (συνήθως 3,6 L στα ευρωπαϊκά μοντέλα)
-
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα: 0,6 λίτρα
-
Βάρος: περίπου 15 kg
-
Θέση εκκεντροφόρου: Επικεφαλής (OHC)
3. Πλεονεκτήματα – Γιατί να τον επιλέξετε
-
Υψηλή αξιοπιστία & αντοχή
-
Ομαλή λειτουργία & χαμηλός θόρυβος
-
Εύκολη εκκίνηση
-
Οικονομία καυσίμου
-
Προστασία σε σκονισμένα περιβάλλοντα
-
Πολύ διαδεδομένος στην ελληνική αγορά
-
Άξονας με σπείρωμα 19 mm
-
Ιδανικός για σύνδεση με αντλίες, παλινδρομικές, ψεκαστικά, φρέζες και εξοπλισμό που απαιτεί σπείρωμα αντί για “σφήνα”.
4. Ενδεικτικές Εφαρμογές
-
Αντλίες νερού – γεωτρήσεων, πυρόσβεσης, άρδευσης
-
Γεωργικά μηχανήματα (φρέζες, σκαπτικά, ψεκαστικά)
-
Οικοδομικά μηχανήματα (δονητικές πλάκες, κομπρεσέρ, βενζινοκίνητα εργαλεία)
-
Βιομηχανικές και επαγγελματικές κατασκευές όπου απαιτείται μικρός, ισχυρός και αξιόπιστος κινητήρας γενικής χρήσης.
5. Σύγκριση με Άλλους Κινητήρες
Σε σχέση με «ανώνυμους» / no-name βενζινοκινητήρες 5–6 hp
-
+ Πλεονεκτήματα EX17 DP:
-
Πιστοποιημένη ποιότητα Robin–Subaru, καλύτερος έλεγχος ποιότητας.
-
Πιο ομαλή λειτουργία, λιγότεροι κραδασμοί και θόρυβος.
-
Ετοιμοπαράδοτα ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη.
-
Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε επαγγελματική χρήση.
Σε σχέση με αντίστοιχους Honda GX160 / GX200
-
EX17 DP – Πλεονεκτήματα:
-
Honda – Πλεονέκτημα:
Γενικά, ο EX17 DP θεωρείται “value for money” λύση επαγγελματικού επιπέδου, ειδικά για αντλητικά συγκροτήματα και αγροτικά μηχανήματα.
6. Προβλήματα που Μπορεί να Εμφανιστούν & Λύσεις
-
Δύσκολη εκκίνηση ή δεν παίρνει μπροστά
-
Πιθανές αιτίες:
-
Άδειο ή παλιό καύσιμο στο ρεζερβουάρ.
-
Λάθος θέση διακόπτη ON/OFF ή τσοκ.
-
Βουλωμένο φίλτρο αέρα.
-
Βρεγμένο ή φθαρμένο μπουζί.
-
Λύσεις:
-
Ανανέωση καυσίμου (φρέσκια αμόλυβδη).
-
Έλεγχος διακόπτη, τσοκ και χειρόμιζας σύμφωνα με το manual.
-
Καθαρισμός ή αντικατάσταση φίλτρου αέρα.
-
Καθαρισμός/αλλαγή μπουζί στον τύπο που προτείνει ο κατασκευαστής.
-
Σβήνει μετά από λίγα λεπτά λειτουργίας
-
Αστοχία διακόπτη ON/OFF
-
Υπερθέρμανση κινητήρα
7. Συχνές Ερωτήσεις (FAQ)
Ε: Σε τι μηχανήματα μπορώ να χρησιμοποιήσω τον EX17 DP;
Α: Σε αντλίες νερού, φρέζες, ψεκαστικά, δονητικές πλάκες, μικρούς αναδευτήρες, γεννήτριες και άλλα μηχανήματα με οριζόντιο άξονα που δέχεται σπείρωμα 19 mm και απαιτούν ισχύ περίπου 5–6 hp.
Ε: Τι καύσιμο χρησιμοποιεί;
Α: Καθαρή αμόλυβδη βενζίνη. Απαγορεύονται μίγματα με λάδι ή παλιό/οξειδωμένο καύσιμο.
Ε: Πόσο λάδι παίρνει;
Α: Περίπου 0,6 L τετράχρονου λαδιού κινητήρα, στο ιξώδες που προτείνει ο κατασκευαστής (π.χ. SAE 10W-30 ανάλογα με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος).
Ε: Κάθε πότε θέλει συντήρηση;
Α:
-
Έλεγχος στάθμης λαδιού: πριν από κάθε χρήση.
-
Αλλαγή λαδιού: συνήθως στις πρώτες 20 ώρες και στη συνέχεια ανά 50–100 ώρες (ανάλογα με τις οδηγίες).
-
Καθαρισμός/έλεγχος φίλτρου αέρα: συχνά σε σκονισμένα περιβάλλοντα.
-
Έλεγχος/καθαρισμός μπουζί: περίπου κάθε 100 ώρες.
Ε: Πού βρίσκεται το μπουζί;
Α: Στην επάνω αριστερή πλευρά του κυλίνδρου (όπως κοιτάμε τη χειρόμιζα), κάτω από το αντικραδασμικό καπάκι – αφαιρείται εύκολα για έλεγχο, όπως αναφέρουν και χρήστες σε σχετικές ερωτήσεις.
Ε: Μπορώ να τον τοποθετήσω σε παλιά αντλία ή φρέζα;
Α: Ναι, αρκεί ο παλιός κινητήρας να είχε οριζόντιο άξονα με σπείρωμα 19 mm και να είναι συμβατή η φορά περιστροφής και το μήκος του άξονα.
8. Εγγύηση & Υποστήριξη
-
Τυπική εργοστασιακή εγγύηση: συνήθως 1–2 χρόνια για ιδιωτική χρήση, ανάλογα με τον επίσημο εισαγωγέα/προμηθευτή στην Ελλάδα.
-
Η εγγύηση καλύπτει κατασκευαστικά ελαττώματα και όχι:
-
Λανθασμένη χρήση ή συντήρηση (έλλειψη λαδιού, λάθος καύσιμο κ.λπ.)
-
Φυσιολογική φθορά αναλωσίμων (μπουζί, φίλτρα, σχοινί χειρόμιζας).
Στο κείμενο του e-shop σου μπορείς να προσθέσεις:
«Η εγγύηση ισχύει με την επίδειξη του παραστατικού αγοράς και σύμφωνα με τους όρους του επίσημου αντιπροσώπου Robin στην Ελλάδα.»